Skissbloggen har gått i pension och jag tackar alla deltagare som varit med under dessa två åren!














måndag 1 oktober 2012

Oktober Skisstävling

Varmt välkomna till oktobers skissutmaning! Tänk att nu har jag varit igång med denna bloggen i åtta månader och detta är den nionde skissen jag bjuder på! Jag har fått äran att beskåda mängder av vackra bidrag från er och från Gästdesigners. Och ni har fått ta del av sponsorernas generösa priser! Jag funderar och funderar om jag skall fortsätta nästa år? Vad säger ni? Men dit är det långt och jag jag flera månader med gästisar och sponsorer kvar att bjuda på! Så vi kör igång på stört.



Månadens sponsor är Scraplagret som drivs av goa Emma! Emma berättar lite om sitt företag här:

Hej! Nu är det dags för Scraplagret att få sponsra LillBlomman Skissar :)

Scraplagret.se är en e-butik som startades för drygt 3,5 år sedan.  Jag 
som äger/driver den heter Emma Larsson och bor i Örebro tillsammans med 
min sambo Johan, som ansvarar för den tekniska biten av webbshoppen.

Vi har precis flyttat till nya lokaler, med mer utrymme för att packa och 
skicka som är det som jag sysslar med en stor del av dagarna. Det är ett 
hårt jobb men ack så roligt!

För oss ligger fokus främst på att vara snabba – när det gäller att få in 
nya produkter, att leverera och att hela tiden vara uppdaterade kring allt 
som rör scrapbooking. Det ska vara enkelt och roligt att shoppa, och Johan 
jobbar hela tiden i bakgrunden med nya tekniska lösningar.

I shoppen hittar du ett allsortiment, där vi försöker hålla en bra mix av 
basvaror och lite roligare produkter.  Det finns mycket av mönstrade 
papper och dekorationer från t ex Pion Design, Prima, och Graphic 45, 
Crate, Echo Park… och ett speciellt stort sortiment på Magnolias stämplar, 
papper och dies. Vi har på sistone fokuserat mer på Mixed Media och tagit 
in t ex Dylusions sortiment. Tim Holtz produktlinje såsom distresserna 
hittar du också.

För dig som vågar erbjuds även hemliga kit i form av Kit Club och Deco Kit 
Club. Läs gärna mer om detta i shoppen under kategorin KIT.

Till sist vill jag gärna slå ett slag för bloggen 
scraplagret.blogspot.com, där det blandas friskt med alster från 
designteamet tillsammans med sneak peeks och nyhetsuppdateringar.

Tack för att vi får vara med och sponsra och lycka till i tävlingen!

/Emma på Scraplagret

Emma har plockat ihop ett suveränt pris till en lycklig vinnare i oktober! Kolla vilket härligt kit! Vem vill inte vinna det?! Tack snälla Emma!

Kitet innehåller:
Pappren i Graphic 45 Olde Curiosity Shoppe, Metal Brads och Metal 
Clothespins G45, Petaloo Ruffled Roses i brunt, diverse buketter höstlöv 
och ett tofsband från Prima.


Och nu till våran talangfulla Gästdesigner som inte är någon mindre än Karin Zander! Karin är både en duktig scrappare och fotograf. Hon har förmågan att skapa sagolikt vackra alster och ofta med egenhändigt gjorda dekorationer på.
En tjej som jag beundrar mycket både som scrappare och människa!


Vem är du?
Jag heter Karin och på nätet är mitt nick tätt som oftast ”Kajsan”. Jag är nog mångpysslare och skapar lite där jag kommer åt. Allt provas.. Måla tavlor, måla på väggar, virka lite, sy, bygga hus, påta i rabatter, snickra lite, keramik… Ja, det jag tycker känns intressant provas på. Många saker får friska försök för att sen överges men en ständigt återkommande sysselsättning är såklart scrapbooking. Där kan jag binda in det brinnande intresset att fånga ögonblick på bild och bevara minnet på ett underbart sätt.

När och varför började du Scrappa?
Sommaren 2004 blev mitt startskott in i den ljuva världen av scrapbooking. En nära vän övertalade mig att prova och för att slippa höra tjatet så följde jag till sist med på en scrapträff. Övertygad om att jag då äntligen skulle få slut på tjatet och även totalt övertygad om att ”klipp å klistra” inte var min grej… Men… Så gick det som det gick och ganska snart växte jag ur den lilla skokartong jag förvarade mina scrapsaker i!

Vad betyder skapandet för dig?
Skapandet är min fristad. Där får vardag och måsten ett vilorum och jag ägnar full fokus och 100% åt skapandet. Att skapa är något som måste få komma ut. Det bubblar på insidan och ventilen behöver få öppnas med jämna mellanrum så att det inte svämmar över där inne…

Vilka är dina styrkor som scrappare?
Jag har en enorm vilja och tålamod så det räcker till för två ;) så att sitta med ett pillrigt alster länge är mer terapi för mig än något annat. Min nyfikenhet tar mig ständigt till nya stilar och låter mig prova på nya tekniker etc. Så egentligen är nog svaret på frågan: vilja, tålamod och nyfikenhet och avslutningsvis oräddslan för att prova på nya saker.

Favoritfärger och produkter?
Jag älskar alla färger egentligen… Men jag skapar nog helst i rosa och turkost i kombination till vitt. Favoritprodukter… Ja, utan min sax kommer jag nog inte så långt. Med en sax kan man skapa allt! Detaljer, blommor, swirls, bokstäver… Ja ALLT! J Annars är det nog vit färg (vilken som), bling och såklart blommor! Jag älskar blommor i alla former och färger.

Vad gillar du med att skapa efter skisser?
Det är en helt ny resa med en skiss! Den gör att man skapar på ett sätt som man kanske inte skulle gjort annars. Små detaljer dyker upp, former som möts osv. Att följa en skiss är som att ge sig ut på okänd mark med en karta. Vägen dit är ny, men man vet ung vart man hamnar när man är klar. Dessutom så skapar jag ofta och gärna med lager på lager… Och med en skiss kan jag då och då ta mig an utmaningen att skapa mer avskalat och rent.  En annan fördel med en skiss är att den kan ta mig ur en svacka. Bara bestämma sig för att skapa efter skissen och sen är man ju igång igen. Effektivt, kul och bra!
Mitt varmaste tack till Dig Ulrika för all inspiration du sprider och ett jätte tack för att jag fick äran att få vara med! Stor kram och lycka till till alla Er skapande själar som vill hänga på och tolka den ljuvliga skissen! 

Kram Karin/Kajsan 

Skissen:


Och så Karins fantastiska tolkningar! Hon blev så inspirerad att hon gjorde två layouter och det värmer mitt hjärta!



Tack snälla Karin för dina vackra tolkningar! Hoppas att ni alla nu är fyllda av inspiration och vill skapa efter oktobers skiss!

Regler:
Du skapar antingen ett kort eller en layout efter skissen nedan. Även Digi är välkomna. När du är klar lägger du upp den i din blogg och länkar bilden hit.
Du måste länka till just det inlägget där du visar ditt nya alster och inte bara till din blogg. Klicka på din överskrift till det inlägget och kopiera av adressen. Detta är direktlänken till rätt alster.
Har du ingen blogg kan du maila ditt bidrag till lillblommanskapar@gmail.com.
Du får vrida och vända på skissen, ta bort och lägga till men det skall synas att du utgått från skissen. Ditt alster skall också vara skapad just för detta tillfälle och endast till denna tävling. Denna gången kommer Jag, Karin och Emma utse vinnaren. Juryns beslut kan inte överklagas. Du har till och med den 31/10 på dig att skapa och länka. Vinnarens alster publiceras första veckan i november här i bloggen.

3 kommentarer:

  1. Men du tackar så mycket det satte genast igång min skaparnerv så jag har tyvärr inte tid att lämna någon längre kommentar, vi ses!

    SvaraRadera
  2. Det klart du ska fortsätta nästa år!!! :D

    Nu ska jag också skapa - tack för härlig inspiration!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas ockås du fortsätter - detta är en av de få sidorna jag får inspiration ifrån :)

    SvaraRadera